Ä°ngiltere’nin City of London ÅŸehrinde, Thames Nehri kıyısında, Millennium Köprüsü’nün yanında, Tate Modern’in karşısında bulunan, erkekler için özel bir gündüz okuludur. City of London Kız Okulu ve City of London Freemen’s Okulu’nun ortak okuludur. Okul, akademik mükemmelliÄŸi olaÄŸanüstü pastoral bakımla birleÅŸtirerek, dışa dönük ve ileri görüşlü bir yaklaşımla çerçevelenen en geniÅŸ anlamda bir eÄŸitim saÄŸlayan ülkenin akademik açıdan en seçici ve baÅŸarılı okullarından biridir. Okul, 10 ila 18 yaÅŸlarındaki yaklaşık 1.000 çocuÄŸa gündüz eÄŸitimi saÄŸlıyor ve yaklaşık 100 öğretmen ve yaklaşık 100 öğretmen dışı personel istihdam ediyor. Kabul, City Junior School’da eÄŸitim gören öğrenciler hariç, bir giriÅŸ sınavı ve bir mülakata dayanmaktadır; onlara 11+ yaşında otomatik bir yer verilmektedir.
Okul, birçok açıdan kendi dönemi için dikkate deÄŸerdi. Dini inançları nedeniyle öğrencilere karşı ayrımcılık yapmıyordu.  Ayrıca, zamanının çok ötesinde, pratik ve ilerici bir eÄŸitim planını teÅŸvik etti. Ä°ngiltere’de müfredata bilimi dahil eden ve öğretiminin bir parçası olarak bilimsel deneyleri dahil eden ilk okuldu.
Öğrencilerin dördüncü ve beÅŸinci sınıfta en az on GCSE dersi almaları gerekir; bunlardan altısı matematik, İngilizce Dili, İngiliz Edebiyatı, biyoloji, kimya ve fizik olmak üzere tüm öğrenciler için seçilir. Kalan dört seçenekten biri beÅŸeri bilimler ve diÄŸeri modern yabancı dil olmalıdır. Bazı öğrenciler ek dersler ve yeterlilikler alır. Okul 2007’de bazı derslerde IGCSE de sunmaya baÅŸladı.
Altıncı sınıfta, erkekler A-Level’da dört ders veya üç ders ve GeniÅŸletilmiÅŸ Proje NiteliÄŸi (EPQ) alırlar. Sunulan dersler arasında CoÄŸrafya, Tarih ve Politika, Ekonomi, Matematik, Dil ve Edebiyat, Müzik, Modern Diller, Kimya, Biyoloji, Fizik, Drama ve Tiyatro, Klasik Uygarlık, Latince ve Yunanca, Tasarım ve Görsel Sanatlar, Din EÄŸitimi, Bilgi Teknolojisi ve Beden EÄŸitimi yer alır. Ayrıca bir PSHE programı ve tüm seviyelerde oyunlar ve birinci ve ikinci sınıflar için bir BT programı vardır.
Uygulanan Sportif Faaliyetler:
1. Takım Sporları
•Futbol: Erkekler ligi ve çeşitli turnuvalarda aktif katılım.
•Rugby: Geleneksel bir İngiliz sporu olarak önemli bir yer tutar.
•Kriket: Yaz aylarında popüler bir seçenektir.
•Basketbol ve Netbol: Takım ruhunu geliştiren kapalı alan sporları.
2. Su Sporları
•Yüzme: Okulun yüzme havuzu bulunmaktadır ve yüzme dersleri düzenlenir.
•Kürek (Rowing): Thames Nehri’nde pratik yapma imkanı sunar.
•Yelken: Öğrencilerin denge ve konsantrasyon becerilerini geliştiren bir spor dalıdır.
3. Bireysel Sporlar
•Tenis: Okulda açık hava kortları bulunmaktadır.
•Badminton ve Masa Tenisi: Kapalı spor salonlarında sunulmaktadır.
•Atletizm: Koşu, uzun atlama gibi spor dalları mevcuttur.
4. Dövüş ve Savunma Sporları
•Eskrim: İngiltere’nin tarihi bir spor dalı olarak okul programında yer alır.
•Judo ve Karate: Öğrencilere disiplin ve özsavunma becerileri kazandırmayı amaçlar.
5. Outdoor Etkinlikler
•Trekking ve Doğa Sporları: Öğrencilerin dayanıklılığını ve ekip çalışmasını geliştiren aktiviteler.
•Kaya Tırmanışı: Fiziksel dayanıklılığı artırmak için düzenlenen bir başka etkinliktir.
6. Okul Arası Turnuvalar
Okul, diğer Londra okullarıyla düzenlenen çeşitli turnuvalara düzenli olarak katılır. Bu etkinlikler, rekabet duygusunu teşvik ederken öğrencilere sosyalleşme fırsatı da sunar.
City of London School’daki spor programları, yalnızca fiziksel performansı değil, aynı zamanda öğrencilerin özgüvenini, takım çalışmasını ve liderlik becerilerini geliştirmeyi hedefler.
CLS, hemen hemen her ilgi alanına hitap eden harika bir Kulüp ve Topluluklar dizisine sahiptir. Satrançtan Uygulamalı Kodlamaya, Film Yapımından Fransız Kültürüne, Masa Ãœstü Oyunlarından Felsefeye kadar, gerçekten herkese göre bir ÅŸeyler vardır. Kulüpler ve Toplulukları desteklemede personel tarafından önemli bir destek saÄŸlansa da, birçoÄŸu öğrenciler tarafından öğrenciler için yönetilir. Bu oldukça kasıtlıdır ve teklifin öğrenci topluluÄŸunun çeÅŸitli ilgi alanlarını yansıtmasını ve çeÅŸitli liderlik becerilerinin geliÅŸtirilmesini saÄŸlar. ‘Pazarda bir boÅŸluk’ olduÄŸunda, öğrenciler yeni Kulüpler ve Topluluklar kurmaya teÅŸvik edilir ve bunun nasıl yapılacağı konusunda rehberlik edilir.